Slaapadvies;
Lekker slapen met
Wessels Wonen

Mensen hebben rust nodig om nieuwe energie op te doen. Niet voor niets brengen we een derde van ons leven slapend door. Wessels Wonen wil graag dat u uitgerust aan uw dag begint. Daarom geven wij u advies bij het uitzoeken van een nieuwe matras, een nieuw bed of een nieuwe boxspring. Kies voor slaapcomfort van het hoogste niveau: maak een afspraak of kom langs in onze winkel.
Gradus
Gradus Wessels

Slaapadvies

Een goede nachtrust is de basis voor een optimale gezondheid

Gebroken nachten: het kan een flinke impact hebben op uw leven. Een lagere productiviteit en minder concentratie kunnen gevolgen zijn op de korte termijn. Een slechte nachtrust is niet altijd te voorkomen, maar kan op de lange termijn grotere problemen zorgen. Denk aan een opgejaagd gevoel, een hoger stresslevel en korter lontje.

Niet op schermen kijken vlak voordat u gaat slapen, het gebruik van meditatie-apps en schaapjes tellen: een greep uit mogelijkheden om uw nachtrust te verbeteren. Het begint echter allemaal bij een goed matras. We brengen zo’n éénderde van ons leven slapend door, vandaar dat het belangrijk is om te investeren in een goede nachtrust.

Persoonlijk slaapadvies

De ene persoon slaapt als een roos op een hard matras, de ander kan z’n draai niet vinden. Ieder lichaam is anders, vandaar dat het logisch is dat bij ieder lichaam een ander matras hoort. Onze specialisten voorzien u graag van deskundig slaapadvies door persoonsafhankelijk de juiste matras aan te bevelen.

Slaapadvies matras

Ondersteuning, ventilatie, gewicht en lengte: een greep uit de factoren die belangrijk zijn voor het bepalen van het juiste matras. In een tweepersoonsbed is het daarom vaak noodzakelijk om twee verschillende matrassen te kiezen, die per persoon zijn afgestemd. Er zijn verschillende factoren waarmee wij rekening houden bij het geven van een persoonlijk matrasadvies.

Lengte

Matrassen zijn standaard 200cm lang. Voor veel mensen is dit voldoende, maar wanneer u 1.80 of groter bent, wordt een matras van ten minste 220 cm geadviseerd. Op die manier loopt u geen kans dat voeten buiten het matras uit steken.

Gewicht

Een matras dient goed te ondersteunen. Het lichaamsgewicht is dus van essentieel belang bij het kiezen van het juiste matras, zodat het risico op doorzakken wordt vermeden.

Pijnklachten

Wanneer u pijnklachten in uw lichaam ervaart, is het van belang om hierbij rekening te houden met het uitkiezen van een matras. Een verkeerd matras kan deze klachten namelijk verergeren door de verkeerde (of het gebrek aan) ondersteuning.

Slaaphouding

Allereerst kijken we naar de slaaphouding. Ieder persoon heeft een andere slaaphouding, waarbij rekening moet worden gehouden bij het uitkiezen van een matras. Bent u een rugslaper? Dit wordt gezien als de meest gezonde houding omdat de ruggenwervel de natuurlijke S-vorm behoudt. Voor rugslapers dient het matras een goede ondersteuning aan de onderrug te bieden.

De zijslaper heeft behoefte aan een stevig kussen en matras, zodat de wervelkolom in de juiste houding blijven liggen. Buikslapen wordt over het algemeen afgeraden, omdat dit een grote belasting vormt op de wervelkolom en onderrug. Om doorzakken te voorkomen wordt hierbij over het algemeen een harder matras geadviseerd.

Allergieën

Huisstofmijt- en een wolallergie kunnen flink roet in het eten gooien van iemand die een goede nachtrust wenst. Er zijn speciale matrassen en moltons die ervoor zorgen dat u hier geen last van ervaart tijdens de slaap.

Naast bovenstaande factoren moet een matras ook gewoon prettig liggen. Dit ervaart u alleen door zelf op het matras te gaan liggen. Kom daarom vrijblijvend langs in onze winkel, laat u adviseren door onze specialisten en kom proefliggen.

Ventilatie

Wist u dat u ‘s nachts tot wel twee liter lichaamsvocht kunt verliezen? Dit vocht gaat natuurlijk allemaal in de matras en uw kussen zitten. Het is daarom belangrijk om een goed ventilerend kussen en matras te hebben, zodat dit schoon blijft. De ene persoon heeft het snel warm, de ander is een chronische koukleum. De mate van ventilatie hangt dus ook af van de eigen temperatuur.

Daarnaast is het belangrijk om ten minste iedere acht tot tien jaar uw matras en iedere vijf tot zeven jaar uw kussens te vervangen. Naast hygiënisch oogpunt vindt er namelijk ook slijtage plaats waardoor de ondersteuning minder wordt. Is het al een tijd geleden dat u uw matras en kussens heeft vervangen? Maak dan een afspraak bij ons voor deskundig slaapadvies.

De mooiste dekbedden en slaapkamer decoratie bij Wessels Wonen

Naast een comfortabel matras is het ook belangrijk dat uw slaapkamer rust uitstraalt. Het combineren van de juiste accessoires en mooiste dekbedden zorgt u voor een aankleding van het geheel. Wij helpen u graag mee met het inrichten van uw slaapkamer en uitkiezen van de benodigde accessoires. We werken met de mooiste merken waaronder Auping, Eastborn, Ducky Dons, Jonk, Essenza en Van Dyck.

Wat is een goede nachtrust?

Bij Wessels Wonen kunt u terecht voor passend en persoonlijk advies op het gebied van slapen. Zo bevorderen wij graag uw nachtrust. Een goede nachtrust bestaat uit een slaapcyclus: verschillende fasen die u iedere nacht doorloopt. Wanneer uw nachtrust is verslechterd, ligt de oorzaak bij één van deze fasen.

1. De inslaapfase

Tijdens deze fase dommelt u langzaam in. U sluit uw ogen en uw hersenactiviteit zal afnemen. Toch kunt u nog bewust reageren op prikkels. Bent u al ingedommeld? Dan breekt de volgende fase aan.

2. Lichte slaap

Tijdens deze fase bevindt u zich in een lichte slaap. Hoewel u zich nog niet in een diepe slaap bevindt, reageert uw lichaam minder actief op prikkels van buitenaf. Uw spieren ontspannen, u ademt regelmatig en uw hartritme zal dalen. Mocht u toch wakker worden, dan zal u het gevoel hebben dat u nog niet geslapen heeft.

3. Diepe slaap

Tijdens deze fase bent u volledig ontspannen: uw ademhaling, hartslag en bloeddruk zijn verlaagd. Uw lichaam zal zich fysiek herstellen en nieuwe energie wordt opgewekt. Wordt u tijdens deze fase wakker? Dan zal u een suf en verward gevoel krijgen.

4. REM slaap

Tijdens de laatste fase is uw lichaam volledig in rust, terwijl u brein actiever wordt. Uw hartritme en ademhaling zullen onregelmatig worden, terwijl uw bloeddruk stijgt. Informatie wordt verwerkt, terwijl u uitbundig zult dromen. Tijdens deze fase zult u lastig gewekt kunnen worden. Mocht dit toch gebeuren, dan wordt u verward wakker.

Slaapadvies: tips voor uw ideale slaapkamer

Om uitgerust aan uw dag te kunnen beginnen, geven onze adviseurs u graag advies over uw slaap. Een goede nachtrust begint immers in een ideale slaapomgeving. Daarnaast wilt u natuurlijk dat het interieur van uw slaapkamer past bij uw wensen en voorkeuren. Naast het aanschaffen van een nieuw bed of matras, kan de juiste inrichting van uw slaapkamer ook bijdragen aan een goede nachtrust.

Maak van uw slaapkamer een oase van rust

Gedurende de dag wordt u overladen met informatie. Daarom is het belangrijk dat uw slaapkamer een oase van rust wordt. Zo wordt u, in uw slaapkamer, zo min mogelijk overladen door prikkels en kunt u ontspannen in slaap vallen. Denk aan voldoende opbergruimte, eenvoudige decoratie en weinig drukke printjes. Hulp nodig bij het juist inrichten van uw slaapkamer? Onze adviseurs helpen u graag.

Zorg ervoor dat uw slaapkamer donker genoeg is

Uw lichaam zal hormonen aanmaken, waardoor u slaperig wordt. Laat uw raambekleding te veel licht door? Of is de verlichting van uw slaapkamer te fel? Dan kan uw lichaam in de war raken: het slaperige gevoel zal uitgesteld worden. Het is dus belangrijk dat uw slaapkamer donker genoeg is wanneer u in bed stapt. Hulp nodig bij het kiezen van de juiste raambekleding en verlichting van uw slaapkamer? Onze adviseurs staan voor u klaar.

Kies voor kalmerende kleuren

De invloed van kleuren op ons lichaam is erg groot. Kies dus bewust een kleurenpallet uit: bepaalde tinten zullen een negatief effect hebben op uw nachtrust. Zo moet u oppassen met de kleur paars. Hoewel deze kleur sfeer brengt, werkt het erg stimulerend: zo wekt deze kleur energieke gevoelens op, terwijl u probeert te slapen. Daarnaast hebben teveel grijze, bruine of zwarte tinten wellicht ook een negatieve invloed op uw nachtrust. Kies daarom voor koele en neutrale kleuren. Blauwe muren zullen u kalmeren, terwijl groene tinten juist een rustgevende werking hebben. Hulp nodig bij het uitkiezen van een kalmerend en rustgevend kleurenpallet? Plan een afspraak in en kom in contact met een adviseur.
Nieuwsbrief
Abonneer u nu op nieuws en aanbiedingen
Wij helpen u graag!
Onze adviseurs staan klaar om u uitgebreid te
adviseren en al uw vragen te beantwoorden.
Ontdek inspirerende ideeën en verfrissende interieurtips om van uw huis uw thuis te maken.
Wessels Wonen
Blijf op de hoogte
Contactgegevens
Wessels Wonen
Bouwstraat 29
7462 AX, Rijssen
Tel: (0548) 512550
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Openingstijden
Ma uur - uur
Di uur - uur
Wo uur - uur
Do uur - uur
Vr uur - uur
Za uur - uur

Copyright Wessels Wonen. Alle rechten voorbehouden | Privacy verklaring | Algemene voorwaardenSitemap
Vormgeving en realisatie: Identiteit & Media

Gratis interieuradvies

Kies je voor een compleet nieuw interieur? Ga je de zithoek of eetkamer opnieuw inrichten? Betrek een van onze interieurstylistes bij het ontwerp en maak van je huis een warm thuis! Maak een afspraak voor persoonlijk advies.

Plan een afspraak in